Alla hjärtans dag hysteri

Hur ska jag börja? Det är något med denna dag så får mig att känna panik. Har haft känslan enda sen i morse. Vet egentligen inte riktigt vad det beror på. Kanske är det all förstoring av denna dag, all reklam, alla hjärtan som pryder varenda butik till 100% eller kanske alla erbjudanden på allt mysigt man kan göra, hotell, resor m.m m.m. 
 
Vad är det egentligen som skapar denna hysteri?
Varför ska man göra alla dessa saker just denna dag?
Behövs det verkligen en speciell dag för det? 
 
Ska man verkligen behöva känna ren panik över detta? Bara för att man faktiskt inte har ekonomi att köpa det man vill till den man älskar just exakt den här dagen.. Så känner man sig dålig. Kan man inte bara få köpa när man vill, fira när man vill, pussas när man vill, kramas när man vill, älska när man vill. Måste man förstora upp allt till en dag!? 
 
Sen kommer alla gulliga bilder, alla bilder på blommor hit och dit som par har köpt till varandra bara för att det är ju faktiskt alla hjärtans dag. "Då ska man minsann köpa blommor, choklad och allt möjligt till den man älskar." Någon annan dag kan man minsann inte köpa saker. Nej för tusan! 
Sen ska man minsann ligga också för det hör till.... 
 
Nej sjukt trött över hysterier på dessa dagar. Det är fan värre än julaftons hysterin....
 
Älska varandra varje dag istället. 
Gör något speciellt vilken dag som helst.
Sluta gynna alla företag med att köpa massa egentligen onödiga småsaker bara för att det smyckas sjukt mycket i varenda affär man går i.
 
Kärleken ska gynnas varje dag inte bara en dag per år.
 
Ja lite halv gnälligt inlägg jag vet...men det är faktiskt ganska jobbigt.
 
Nu ska jag snart äta god mat med min man. Ja kanske blir det ligga också men det är fasen inte på grund av alla hjärtans dag utan för att jag faktiskt är attraherad av min man alla dagar på året så det så.
 
Tjingeling!
XOXO


Kommentera här: